Jeg har nu haft min 850 R i et år, og er rigtig glad for den.
Der er dog enkelte ting der enten irriterer mig, eller jeg har gået og funderet over:
1: Kan man få en 6 trins manuel gearkasse der passer på den bil?
2: Den ene forlygte visker, kører lidt sit eget løb, og stopper nogen gang midt oppe på lygten eller i helt lodret stand.
Den hopper så oftest på plads næste gang bilen startes, også selvom at man ikke bruger viskerne overhovedet. Hvad skal skiftes for at det virker 100 % igen?
3: Når jeg kører og så kobler ud, beholder den stortset samme omdrejningstal ret længe. Ved godt at sådan skal de gøre, men nogen gange stiger min ligefrem i omdrejning vd udkobling/gearskifte, både ved lav eller kvik kørsel.
4: Jeg synes godt nok den er tørstig, og også mere end den burde være.. Ligger normalt på omkring 9 km/l. Selv ved jævn hastighed på fartpiloten, er det samme historie. Og med campingvogn er det ca. 6,5 km/l.
5: Den føles ikke så kvik som før, så er i tvivl om den virkelig yder 250 hk. Hvad kan normalt´gøres ved dette, da det jo sagtens kunne tyde på at nedsat effekt og brændstof økonomi
6: Går man tanken om at få den chippet, og har fundet et svensk firma der sælger chip til bilen, så den skulle gå fra ca. de 250 hk. til ca. 300 hk.
Men hvor skal man få monteret/ordnet det henne her i DK.?