af olemedV70 » tirs okt 09, 2012 18:03 pm
Hos Bosch i Herlufmagle ved Næstved. Jeg købte en brugt dyse som blev testet inden montering, sammen med de 5 som sad i den. De giver super fin service og rådgivning, jeg kan kun anbefale dem efter min vurdering. 2 af mine andre dyser lå uden for et par af værdierne, men værkføreren forklarede, at hvis en dyse skal give mellem f. eks. 36 og 50 enheder, ved en given tid, og programmet viser den giver 52, er det ikke nødvendigt at skifte den, fordi den med dysekorrektionen vil ligge næsten perfekt. Hvis du køber en brugt dyse selv - skal du kigge oven på dine egne først. Ud over partnummeret, står der et tal i en hvid ring. Jeg har fået fortalt andet sted at Bosch tester dyserne efter produktionen, og dem som giver mindre end idealnormen, bliver mærket 1, dem som ligger lige på, mærkes 2, og dem som ligger acceptabelt over, mærkes 3. Det er bedst alle dyser er samme toleranceklasse. de fleste af Volvos fabriksmonterede er hele sæt med 2 mærkning. Hele omgangen koste 4300 kr, ikke slemt. Det fik den til at gå næsten 2 km længere på literen, uret i bilen viser nu 5,4km/100 km - det bedste før var 5.8 eller 6. Jeg kører en masse på motorvej og har fundet ud af den går længst ved 115 km/t. Den rå tomgang forsvandt helt, efter dette arbejde var udført, den spinder som en mis.