Tjaaa, hvad skal jeg sige, det viser sig at begge knaster er revet og at de koster 3700,- stykket plus det løse så man render hurtigt op i noget der hedder mere end 10.000,- alene i stumper.
Der er flere der har sagt til mig jeg skal lade være med at lave lortet da der med garanti kommer mere så som turbo osv.
FTZ har nogle betingelser for garanti ved køb af ny turbo til sådan en motor, bla. fjernelse af den si som Klaagem nævner. De anbefler at olie intevaller og service skal holdes på en bestemt måde, de kræver bla at ved hvert service skal den ha ikke bare 1 gangs behandling med additiver men 2 gange for at rense ud i olien.
Samtidig er bundkaret konstrueret sådan at man ikke kan få alt olien ud når man skifter olie.
Det hedder sig at den PSA 1.6 motor der ligger i er noget nær det værste de franskmænd har lavet, selv FTZ sælger ombytnings motore til 20 K.
Det er godt nok en slem en at skulle meddele min bekendte.
* hvor er jeg træt af de franskmæd, det er bare hver gang Volvo laver noget i samarbejde med dem at det går galt, hvornår lærer de det?
MVH
En noget modløs Pede

Tidligere biler: Volvo 245, 460, 745, Nissan Patrol, Mitsubishi Pajero, Opel Kadett, plus en masse andre gamle lig.
Nuværende biler: Volvo 945, 855, Morris Minor 1000, Datsun/Nissan 280ZX TT og et par gamle Ferguson TEA 20