af Pede66 » tors apr 11, 2013 15:32 pm
Ja det skader jo ihvertfald ikke.
Jeg forsøger at holde et olieskift inteval på 5000 km. Ved skift af min topparkning tabte jeg, kvaj, et stykke parkning ned gennem en olie kanal så det satte sig fast i olietryks ventilen.
Dermed måtte jeg jo skille hele skidtet ad da et olietryk over det normale ikke er skide fedt at køre med:
Nå men i den forbindelse fik jeg altså set min motor godt og grundigt igennem, og på min er der absolut ingen aflejringer af noget som helst inde i motoren, så for mig er gennemskylninger og additiver en by i Rusland. Den har nu kørt over 4000.000 km.
Jeg vil så indrømme at på en motor der ikke har været holdt, har jeg haft stor glæde af at køre additiver igennem for at rense ud og det virker, specielt den forbandet PSA motor har godt af det.
Men på en benzin motor der har været holdt er det fuldstændig lige meget.
Man kan så diskutere hvornår en bil har været holdt, er det når man har fuldt olieskift intevallet fra fabrikken eller er det når man holder øje med sin olie og tjekker hvornår man syntes den er for sort. Et olieskift inteval på 30.000 km som de nye biler har i dag er fuldstændig hen i vejret. Og de 5000 km jeg holder er nok hysterisk, men de må man jo gøre op med sig selv.
Den olie jeg tapper af efter 5000 km er jo næsten helt klar stadig.
Just my 50 cents
MVH Pede
Tidligere biler: Volvo 245, 460, 745, Nissan Patrol, Mitsubishi Pajero, Opel Kadett, plus en masse andre gamle lig.
Nuværende biler: Volvo 945, 855, Morris Minor 1000, Datsun/Nissan 280ZX TT og et par gamle Ferguson TEA 20