Hej alle
Tak for info
En af mine venner har en S80 2,5T'er som jeg har rullet lidt rundt i, jeg synes det er en feed bil

Men jeg er på vej ud af et sidespor her... Vil gerne have en diesel igen, jeg er ikke den typiske diesel sluger, kører ikke så meget, men når jeg kører, så er det som regel længere ture, så er ikke så nervøs for at den skal kokse til osv. Og jeg kan spare en 10-11.000 kr om året ved at skifte til en S80 D5 aut. - billigere forsikring og færre brændstof udgifter. Meeeeen, for at kunne finansere det, så kigger jeg på billige S80'ere med højt km-tal, typisk tidligere taxa'er. Lige pt. kigger jeg på en, der har kørt 350K, men fik skiftet motor ved ca. 200K og turbo ved 230K. Efter taxalivet har den kørt som firmabil, hvor den bla. har fået skiftet tandstang og servopumpe. Alle service er holdt, men mens den kørte som firmabil er service blevet holdt uaut., dog er gearkasse skyldning og de nævnte ting lavet hos aut. Jeg er virkelig fristet, men ved også at der er en risiko for store udgifter, hvis gearkasse ryger eller motoren står af igen - kan forstå på gmtgmt at det ikke er den bedste konstruktion

Har hellere ikke prøvet en S80 D5 endnu, men havde tidligere en S60 D5 med 163hk og manuelt gear som jeg syntes kørte enormt godt. Kan kun forestille mig at det er blevet bedre, men så er der jo lige det med Fård..
@Ulrik: Den har rullet 289K nu, ved godt inderst inde at jeg burde beholde den, men synes pludselig at den ser meget gammel ud - design mæssigt. Og tanken om at jeg ved et skifte kan spare 10-11K kr pr år, det hjælper selvfølgelig også på det!
Mvh. Christian