Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Claus skrev:Nu er du sparsom oplysninger som alder på din bil om det er en benzin eller diesel.
Uanset hvad så er dit batteri færdigt. Når batterierne når en alder på to til tre år så begynder de at gå ned af bakke.
Nu kommer der så mange kommentar om at deres batteri har rundet både otte og ti år, heldigt det har været en god bonus, som ikke alle får, desværrer.
Jeg vil anbefale at du køber et af de store batterier som bruges i dieselmodellerne.

olemedV70 skrev:Undskyld jeg glemte det er en V70 2003 D5 med 270000 km. Jeg ved ikke hvornår batteriet er fra, jeg har haft den i 3 år om et par dage og kørt 100000 km. Kan et fladt batteri lades op til fuld spænding ? Batteriet er et Bosh og ovenfra kan ikke ses nogen datokode. Min mistanke er at når systemet selv afbryder parkeringsvarmeren, vil et normalt frisk batteri kunne starte bilen, selv om spændingen er faldet, men et opslidt kan måske ikke. De sidste par dage var den begyndt at starte langsomt, den kørte dobbelt så langt på starteren som normalt, første gang om morgenen, efter jeg har ladt batteriet op, tænder den næsten omgående igen.

Pede66 skrev:Holdbarheden på et gammeldags blybatteri afhænger enormt af kørsels mønsteret.
De har ikke godt af at blive afladet.
Jeg vil anbefale at købe et kvalitets batteri, jeg har en gang for meget købt et os Thansen, hvilket kostede en afbrændt generator.
FTZ har kampange på Varta Silver Dynamics på 100ah til 610,- kr plus moms
Eller et Varta AGM på 95ah til 1.105,- kr plus moms
Mvh Pede

Tilbage til El-system og Instrumenter
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 3 gæster