Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

VolvoSport skrev:Det lyder da som en sandfærdig historie, at en 1,5 år "gammel" BMW æder motorolien, så oliestanden bliver for lav.
For motoren må da være langt fra sund og rask og det er da helt sikkert motoroliens skyld eller mangel på samme, at den er brændt sammen.
Om den så har manglet det anbefalede eller Brugsens, er da vist hip som hap.
Hvis BMW har overbevist manden om, at det er helt normalt med det kæmpe olieforbrug og ikke har villet fikse det på garantien, ja så havde jeg knagme også ladet den brænde sammen inden for garantiperioden.
Og så fyrer værkførerne da helt sikkert en nødløgn af over for de trofaste kunder, så de ikke mister troværdigheden.

Pede66 skrev:Det kunne vel også tænkes at den bare aldrig har fået skiftet olie.
Eller hvis den bruger af den, så aldrig er blevet efterfyldt.
Og så er der de biler der bare "brækker" sig selv om de altid har fået skiftet olie, og af den bedste slags.
Men altså over 1 liter på 1000 km, det er sku mere end biler fra 50-60 erne, og det kan bestemt ikke være sundt for hverken os, lampda sonde eller "kat"
Jeg køber heller ikke olie i brugsen
Mvh Pede

Volvo4life skrev:http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1838752-2012-F02-Oil-Consumption
Noget tyder på et problematisk design....

Ulrik Friis skrev:Jeg synes godt nok det er langt ude at dæmonisere OK olie på så tyndt et grundlag, der bliver udlagt her. BMW mekanikere der ryster på hovedet når talen falder på OK olie, bliver taget til indtægt for at OK olie er noget bras. BMW mekanikernes hovedrysten er kun garanti for at de ikke ved en skid om OK Optima olie. De skulle måske hellere ryste på hovedet af de sensorer, som måler oliestanden, da amerikanerne på dette forum dømmer dem ude. Junk. http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1838752-2012-F02-Oil-Consumption
OK Optima olier bliver købt hos Mobil og/eller Rhenus og solgt i Brugsen. Disse olier overholder præcis de samme specifikationer som Elf, Agip, Castrol, Shell, Statoil - fortsæt selv rækken. Olierne bliver tappet af de samme haner i Tyskland, Holland og Begien som alle de andre mærker.
Jeg har ikke noget med OK at gøre, men jeg har en stor forkærlighed for fakta!!!
Det forholder sig med motorolier præcis som Peugeot 107, Citroën C1 og Toyota Aygo. Bilerne er mekanisk identiske, fremstilllet på samme fabrik men indpakningen er lidt forskellig.
Syntetiske olier er - syntetiske - de er fremstillet af kemiske blandinger, som erstatter de naturligt forekommende molekylestrukturer i mineralsk olie. Der er ganske få fabrikker i Europa der fremstiller disse olier, og olieselskaberne samarbejder om dette. Enhver handelsmand, der vil slå sig på oliehandel kan købe olien hos disse producenter. Som fx. Mapodo har gjort.
En olie med en viskositet på SAE 0W-30 og kvalitetsbetegnelsen ACEA A5/B5 er fremstillet til de nyeste motorer med de fineste tolerancer og olien er i stand til at smøre motoren i samfulde 30.000 km. En sådan olie er det bedste smøremiddel der pt. fås til personbiler. Så har VW, BMW, Volvo og mange andre fået fremstillet nogle olier med særlige specifikationer, som de så kan skrive udenpå oliedunken: Godkendt til osv. Det er glimrende, men disse olier har også en ACEA eller API klassifikation.
Det kan sgu godt være at både bimmer og Audi V8ere bruger en helvedes masse olie, og at de er samlet med større tolerancer. Og hva' så? Vi kører i Volvo, og her er der ikke tradition for at motorerne er samlet med en mukkert og spiser olie med mindre de har kørt rigtig mange km og/eller er i dårlig stand.

Klågem skrev:Ulrik Friis skrev:Jeg synes godt nok det er langt ude at dæmonisere OK olie på så tyndt et grundlag, der bliver udlagt her. BMW mekanikere der ryster på hovedet når talen falder på OK olie, bliver taget til indtægt for at OK olie er noget bras. BMW mekanikernes hovedrysten er kun garanti for at de ikke ved en skid om OK Optima olie. De skulle måske hellere ryste på hovedet af de sensorer, som måler oliestanden, da amerikanerne på dette forum dømmer dem ude. Junk. http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1838752-2012-F02-Oil-Consumption
OK Optima olier bliver købt hos Mobil og/eller Rhenus og solgt i Brugsen. Disse olier overholder præcis de samme specifikationer som Elf, Agip, Castrol, Shell, Statoil - fortsæt selv rækken. Olierne bliver tappet af de samme haner i Tyskland, Holland og Begien som alle de andre mærker.
Jeg har ikke noget med OK at gøre, men jeg har en stor forkærlighed for fakta!!!
Det forholder sig med motorolier præcis som Peugeot 107, Citroën C1 og Toyota Aygo. Bilerne er mekanisk identiske, fremstilllet på samme fabrik men indpakningen er lidt forskellig.
Syntetiske olier er - syntetiske - de er fremstillet af kemiske blandinger, som erstatter de naturligt forekommende molekylestrukturer i mineralsk olie. Der er ganske få fabrikker i Europa der fremstiller disse olier, og olieselskaberne samarbejder om dette. Enhver handelsmand, der vil slå sig på oliehandel kan købe olien hos disse producenter. Som fx. Mapodo har gjort.
En olie med en viskositet på SAE 0W-30 og kvalitetsbetegnelsen ACEA A5/B5 er fremstillet til de nyeste motorer med de fineste tolerancer og olien er i stand til at smøre motoren i samfulde 30.000 km. En sådan olie er det bedste smøremiddel der pt. fås til personbiler. Så har VW, BMW, Volvo og mange andre fået fremstillet nogle olier med særlige specifikationer, som de så kan skrive udenpå oliedunken: Godkendt til osv. Det er glimrende, men disse olier har også en ACEA eller API klassifikation.
Det kan sgu godt være at både bimmer og Audi V8ere bruger en helvedes masse olie, og at de er samlet med større tolerancer. Og hva' så? Vi kører i Volvo, og her er der ikke tradition for at motorerne er samlet med en mukkert og spiser olie med mindre de har kørt rigtig mange km og/eller er i dårlig stand.
Du glemmer lige at d5 maskinen kan begynde at bruge olie som en i helvede hvis man skifter til et andet navn olie.
F.eks hvis man plejer at køre på Castrol og så skifter til shell olie.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 0 gæster