af Jimmyheisz1 » man mar 10, 2014 19:48 pm
Hej , jeg er den uheldige ejer af en Volvo s 40 2,0d fra 2007 km.240000. I de to år jeg har haft den, har den været på værksted næsten konstant de 1 1/2 år.
Historikken er som følger: motoren begyndte at gå dårligt, min mekaniker tjekkede og skiftede 1 dyse, partikelfilter, forgasspjæld, motorstyring, og brændstofpumpe . Men intet af det hjalp.
Nu var bilen begyndt at stige i oliestand, på baggrund af det skiftede han en føler ved partikelfilteret ( noget jeg havde læst om på dette forum) hjalp desværre ikke .
Den blev trykprøvet og kompressionstestet, men viste ingen problemer.
Han mente nu at den måtte være gal med lejerne i ventilløfterne, derfor brugte han 20 timer på at skille motoren ad, kun for at finde ud af at topstykket var flækket. Da motoren havde kørt et halvt år med diesel blandet i smøreolien, dødsdømte han motoren. Øv:-)
Jeg tog turen til Tyskland, og fik lagt en renoveret motor i. Så troede jeg at alt var godt, men desværre havde turboen taget skade af det halve år med diesel i smøreolien. Derfor måtte jeg igen til Tyskland for at få skiftet den ( desværre mente de først at det var gearkassen, derefter trækakslerne så det havde jeg også været nede og få skiftet)
Men nu må alt da være godt , troede jeg. For jeg har til min gru lige opdaget at oliestanden er 2 cm over max på oliepinden, igen:-(
Hjælp, hvad gør jeg?
Som ekstra Info, har jeg også skiftet : starter , generator, svinghjul, kobling, gløderør og vandpumpe. Ikke dårligt på 2 år.
Mvh. Jimmy
Sidst rettet af
Jimmyheisz1 man sep 08, 2014 7:08 am, rettet i alt 1 gang.