Alarm Aktivering / Centrallås

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Alarm Aktivering / Centrallås

Indlægaf H3nnY » tirs mar 25, 2014 11:37 am

Hey Volvo folket.

Vil give jer en note om at langt om længe har løst mit problem med mit Alarm/Centrallås.
Jeg havde en dag stillet bilen fra mig på en p plads uden at låse den, kun slået den fra tænding og taget nøglen med mig.
Da jeg kommer tilbage og vil starte bilen går den i alarm, og alarmen går over startspærringen, så resultere i bilen ikke vil starte selvfølgelig.
Får transporteret bilen væk, og tager polerne af batteriet og læggere dem imod hinanden for at nulstille hele systemet, men virker heller ikke.
I mit forsøg på at starte bilen, får jeg taget sikringen til benzinpumpen. og så vil den kører rundt i starteren, så sætter sikringen i igen og får liv i bilen igen, men alarmen dytter og blinker stadig, i forsøget på at stoppe det, tager jeg sikringen til centrallåsen, og det stopper.
Så har jeg længe kørt med mit centrallås ikke virkede og var rigtig træls i længden. har læst frem og tilbage på diverse sider. og har forsøgt mange ting.
Men faldt over et meget simpelt eks. tjek om alle dine døre låser når du bruger centrallåsen, og det tjekkede jeg op på.
Netop mit bagklap låste ikke når jeg låste dørene, tog nøglen og gave låsen i bagklappen noget massage frem/tilbage, prøvede at gå over til døren og låse igen, og så låste bagklappen automatisk igen. og alarmen var væk igen efter jeg havde sat sikring i og slog tænding til, og alarmen var væk.
Bare en info til jer der har stået med lign. problem for har læst der er nogen som har prøvet
H3nnY
Ny bruger
Ny bruger

Geografisk sted: 9500 Hobro

Re: Alarm Aktivering / Centrallås

Indlægaf Claus » tirs mar 25, 2014 18:30 pm

Gad vide hvilken bil der snakkes om.
Muligvis en Volvo men hvilken :?: :D
Venlig hilsen
Claus

Claus
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Indlægaf oakey » ons mar 26, 2014 10:44 am

Det kan ikke nævnes tit nok da der hele tiden kommer nye Volvo-ejere til dette forum:

Når du stiller et spørgsmål skal det indeholde alle tilgængelige informationer om bilen, bortset fra nummerplade og stelnummer.
Alle vil gerne hjælpe og jo flere informationer der er til rådighed des nemmere bliver det at yde hjælp.

Da Volvosnak er et åbent forum kan alle med en PC og en internet forbindelse læse alle indlæg.
Derfor skal man aldrig skrive nummerplade og stelnummer, - det er for biler det samme som at oplyse sit personnummer og kreditkort nummer.

/oakey
Nu:
S60T aut. P24 2005
V70T aut. P26E 2008
Før:
850T aut. st 1996, 940T st 1998, 850 st 1994, 240 st 1988, 240 van 1981
Ford Granada Van 1973, Renault 4L 1969, VW T2 1970, Morris Mascot 1970, Renault 4L 1962, - alle rustet op.
oakey
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 5km nord for Roskilde

Indlægaf Nielsenand » ons mar 26, 2014 10:57 am

Skal jeg så dække min nummerplade til når jeg forlader garagen?
Jeg tror ikke helt jeg forstår hvorfor man ikke må oplyse reg.nr og stelnummer. Jeg kan jo bare gå ned på gaden og aflæse hvilen som helst nummerplade og derved få stelnummeret.
Nuværende biler:
Volvo V60 D4 Inscription VBL AUT 2019
Volvo V60 T5 Summum Manuel 2011
Citroën 2cv 0.6 Club 1985
Tidligere biler:
Volvo S60 2.4 140hk Momentum
Nielsenand
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Hvidovre

Indlægaf Claus » tors mar 27, 2014 5:26 am

Ja og stelnummeret står i forruden.

Efter lidt efterforskning på det første indlæg fra H3nnY er det en 850 fra 95
Dem kender jeg ikke så meget til.
Venlig hilsen
Claus

Claus
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Indlægaf oakey » tors mar 27, 2014 11:00 am

Dette hører jo egentligt til under 'Frit Emne', men tillad denne afvigelser fra reglerne.

Hmmm, - det handler om snyd.
Naturligvis kan alle bare aflæse nummerpladen på enhver bil og mange biler har stelnummeret placeret i forruden som også bare kan aflæses og skrives ned.

Når i nu spørger så handler det om hvor nemt det skal være for diverse internet banditter at kopiere jeres køretøj.
Det er nemlig det der sker i denne verden.

Et eksempel:
Nogle banditter stjæler en bil i Tyskland og vil rigtig gerne sælge den videre til en uvidende kunde.
For at sikre at bilens identitet ikke kan kobles til den oprindelige ejer skal de have en ny identitet til biler hvor alt passer sammen.
Det kræver sammenhørende informationer om nummerplade og VIN.
Der bliver derefter produceret to passende nummerplader eller de bliver stjålet fra den bil den hører til.
Forruden bliver taget ud af den stjålne bil og VIN nummeret ændret så det passer til den nye identitet.

Det er bare så meget nemmere for disse banditter hvis de kan finde informationerne på nettet i stedet for at skulle gå ud i nattens mulm og mørke for at finde informtionerne.

Det er ubehageligt når man pludselig modtager et antal parkeringsbøder som ikke kan passe fordi man aldrig har været i den by hvor de er blevet udstedt.
Helt slemt bliver det når en bil med samme nummerplade og VIN nummer som ens egen har været involveret i en dødsulykke.

Hvis i tror at dette er en ond drøm så er det på tide at i vågner op til dagens realitet.

Der er sikkert en del der vil kalde mig for en sortseer, - og det er OK med mig, - bare kør derudaf med bind for øjnene.

Vi kan ikke forhindre at blive snydt, men vi kan gøre det lidt sværere ved ikke at fortælle alt på nettet.

Med venlig hilsen fra en gammel computernørd.

/oakey
Sidst rettet af oakey tors mar 27, 2014 17:56 pm, rettet i alt 2 gange.
Nu:
S60T aut. P24 2005
V70T aut. P26E 2008
Før:
Ford Granada Van 1973, Renault 4L 1969, VW T2 1970, Morris Mascot 1970, Renault 4L 1962, - alle rustet op.
oakey
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf Nielsenand » tors mar 27, 2014 11:48 am

Jeg er til dels enig med dig.... Men hvis det er organiseret som du beskriver, så tror jeg ikke lige at det er på Volvosnak.dk at de vil hente oplysninger.....I rest my case :D
Nuværende biler:
Volvo V60 D4 Inscription VBL AUT 2019
Volvo V60 T5 Summum Manuel 2011
Citroën 2cv 0.6 Club 1985
Tidligere biler:
Volvo S60 2.4 140hk Momentum
Nielsenand
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Hvidovre

Indlægaf oakey » tors mar 27, 2014 17:43 pm

Hej Nielsenand,

Dette har jo ikke meget med Volvo at gøre, men handler om Volvo ejere.

Det fungerer ikke sådan som du tror.
Man programmerer en PC til at indhente informationer.
Den leder efter informationer på alle hjemmesider og den bliver aldrig træt.

Du har sikkert læst om NSA og deres værktøjer til indhentning af informationer.
De kriminelle er heldigvis ikke så skarpe, men det nærmer sig.

Lad os antage at en tilfældig Per-Knud bliver fyret fra sit job i en højteknologisk softwarevirksomhed fordi han er et fjols.
At han er et fjols betyder ikke at han er uintelligent, men måske bare at han ikke kan lade være med at tage kontorpigerne på numsen.
Alle ved at en fyreseddel kan være et problem når man skal have et nyt job.
Så Per-Knud er sur og fordi han er et fjols vil han have hævn...
Den får han via sin computer og internettet ved at lave en ny virus eller, hvis han har kriminelle gener, ved at lave et program der kan suge penge fra ander hjemmesider.
Hvis han finder nogle der har brug for nummerplader og stelnumre, nå ja, hvorfor ikke.
Det er et tænkt scenarie, men de findes og de er dygtige, - meget dygtige.
-----
Der er ingen af de antivirus produkter vi forhåbentlig alle bruger der kan finde alle vira, malware og andre angreb.
I den nyeste tests af anti virus produkter jeg har læst kunne det bedste produkt finde 90% af angrebene.
Det betyder naturligvis at der er 10% eller mere der ikke bliver fundet på jeres PC'er.

Samtidig kan jeg love jer at i ikke kan købe et antivirus produkt der kan finde angreb fra NSA eller vores egen FE.

Jeg tror at Volvosnak medlemmerne udgør et gennemsnit af de danske PC brugere så derfor kom med et gæt:
Hvor mange af os har en PC der er angrebet af en virus, af NSA eller andre, eller har en eller anden for for PC sygdom?

I vil blive overrasket.

Jeg har meget mere lyst til at tale om Volvo mekanik, men dette er squ nødvendigt.

Idet jeg ønsker jer alle en god dag

/oakey
Nu:
S60T aut. P24 2005
V70T aut. P26E 2008
Før:
oakey
Elitebruger
Elitebruger

Tilbage til El-system og Instrumenter