Mvh J
Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Størling skrev:jeg har nu snart haft min dejlige S80II 2.5T aut (2006) i et år. Men der er noget jeg egentlig hele tiden har undret mig lidt over. Ved kørsel specielt i 3. og 4. gear oplever jeg tit, at ved let til mellemgas står omdrejningstælleren stille men bilen accelererer...?! Typisk oplever jeg det ved ca 2000 omdr. Jeg kan høre at motoren ikke tager flere omdrejninger, så tælleren viser rigtigt. Hvordan kan det hænge sammen? Jeg kunne forstå det, hvis motoren tog flere omdr end bilen accelererer - eksempelvis som hvis den glider i koblingen, men dette her forstår jeg altså ikke! Nogen der hjælpe? Jeg undrer mig bare....!![]()
Mvh J

Hvis det eksempelvis var en DSG gearkasse var dette korrekt, men du har en trditionel automatkasse og den fungere noget anderledes.Størling skrev:Essensen af svarene må være at det er normalt, så frygter jeg ikke min er specielt underlig eller defektjeg synes dog stadig det er mærkeligt, for enten må den jo køre i det ene eller det andet gear og dermed tage omdrejninger?!

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 1 gæst