"knastaksel føler

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

"knastaksel føler

Indlægaf t5 » søn mar 13, 2016 21:24 pm

Hvad er symptomerne p en defekt "knast-føler" måske ikke det helt rigtige navn :-)
Min S70 T5 har i perioder nogle få udsæt, fortsætter indtil man stopper, når man så starter igen et par timer senere er der ingen ting.
Så virker alt fint i en uges tid, for så pludselig at begynde igen at "hugge" igen.
Bor i Silkeborg, er der evt. ender kan udlæse fejlkoder.

Mvh. Kim Steffensen
t5
Superbruger
Superbruger

Re: "knastaksel føler

Indlægaf KG.Racing » tors mar 24, 2016 8:45 am

Knastaksel føler bliver kun brugt i startøjeblikket, så hvis den starter fint er det ikke den.
Hilsen Klaus

04 S40 2,5 T5
08 V70 2,5T
Brugeravatar
KG.Racing
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: Vestjylland

Indlægaf t5 » tors mar 24, 2016 11:02 am

Hej KG.
Tak for meget nyttig info.
Mvh.
Kim
t5
Superbruger
Superbruger

Indlægaf PBJensen » fre mar 25, 2016 14:47 pm

Det kan vel være mange ting, jeg har oplevet udsæt pga. en luftmassemåler, en temperaturmåler, koks i tændingen og nu senest en dårlig irret forbindelse. En fejludlæsning er nok en god ide, rensning af luftmængemåler kan du gøre selv med Isopropylalkohol/elektronikrens, som du f.eks. kan få hos Biltema på spray. En dårlig temperaturføler vil som regel give ændringer i driftstemperaturen, så det kan du hurtigt se på instrumenterne. Koks/problemer med tændingsanlæget kan man fjerne/kigge efter ved en mekanisk rensning og evt. give den en omgang nye originale tændrør, T5 maskinerne er meget følsomme på tændrør. Ir og dårlige forbindelser kan man ofte gå efter manuelt, der hvor stik,sikringer og ledninger er mest udsat. Det kan vel også have noget at gøre med slanger, som er revnede og skaber forstyrrelser for vacum eller andet, din forbindelse til intercooler skal også være helt tæt.
PBJensen
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Indlægaf t5 » lør mar 26, 2016 12:17 pm

Hej PB.
Tak for en masse nyttig info:-)
Min T5 er fra 97, mener den har en speciel luftmasse-måler ???
Har efterhånden kørt lidt over 200000 km, så jeg tænker lidt på tændrørsledningerne, fordeler-låg og rotor, er det noget man normalt skifter efter de km ??
Skal lige indskyde, alle service er overholdt hos min dygtige mekaniker, men "ikke-Volvo" værksted.
Af en eller anden grund har der den sidste uge ingen udsættere været, og alt spinder perfekt, men ting rep. nu engang ikke sig selv.
Det med fejlkoder kniber lidt, vi har ikke længere Volvo i Silkeborg.
Mv.
Kim Steffensen
t5
Superbruger
Superbruger

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj