Hej Jonas
V50 1.6D er en dejlig pendlerbil, har over en 6-årig periode kørt ca. 350.000 km i sådan én

Virkelig en driftsikker bil, med meget få problemer - og motorvarmer er meget meget vanedannende (og nok også godt for motoren) om vinteren
Jeg tænker at du skal være opmærksom på flg., med udgangspunkt i kilometerstand 172.000 km og 220 km pr. dag
Partikelfilter
Er det skiftet ved 120.000 service?
Det er ret pebret at skifte (ca. 12.000,-) og du skal med dit kørselsbehov forvente at skifte det hvert andet år (hvis altså du vælger at følge serviceplanen fuldt ud)
Det er muligt at partikelfilter er "vedligeholdelsesfrit" i D2-version (min var en 1.6D PSA-motor med 109 hk)
Tandrem:
Skiftes ved 240.000 km - altså om ca. 1 år med dit kørselsbehov - husk også at få skiftet vandpumpen samtidig.
Dyser:
Min motor-variant er kendt for at blive utæt ved dyserne, det er som regel nok at skifte flammeskiver (fik skiftet 3 flammeskiver mellem 230.000 og 260.000 km af 3 omgange - ca. 2.000 pr. gang ), men det skal gøres så snart det opdages (i min begyndte det at lugte af udstødning når bilen holdt stille i tomgang)
Igen - D2-version kan være forbedret på det punkt
Forhjulslejer:
Jeg oplevede omkring de ca. 280.000 km at begge forhjulslejer gik med ca. 5.000 km mellemrum- kostede ca. 4000 pr. stk (Volvo værksted)
Bremser:
Det er selvfølgelig meget afhængig af kørestil, men det eneste jeg fik lavet ved bremserne, var skift af klodser og skiver ved 200.000 service. Fik et par gange undervejs lavet "rensning af bremser" når vinteren var ovre
Sig endelig til hvis du har flere spørgsmål