Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Peter_C skrev:Et gæt kunne være at plastic-skovlhjulet på vandpumpen har løsnet sig, så den ikke pumper kølevand ordentligt rundt i motoren.
Det har der ihvertfald været et indlæg om tidligere her på Volvosnak
MVH Peter

Charli Lund skrev:jeg har en 2,4t fra 2001 og den gøre også det samme , det fordi du har brugt dit a/c anlæg og så af iser den varmeappart bagefter. (har volvo fortalt mig) jeg bruger faktisk ikke min ac ret meget mest de rigtige varme sommer dage og primert på motorvej. ellers kan jeg beder lige at bruge mit soltag. ang det du snakker om med at den er varm på motor hjælmen er ikke nået jeg ville bekymmer mig om vis temptur måleren ellers står på normal i spedometert. du skal tænke på turboen også afgiver meget varme i motorrummet.

Charli Lund skrev:jeg har hørt om andre der har det problem som vi begge og de har fortalt at det kan være blæseren på køleren som laver en kortslutning og så tænder varmeappratet. men jeg ved ikke om det kan forklar det andet problem du har?? de køleren blæser skule vist være en halv svag ting på de 60/70 modeller man kan også købe dem uorginale

jimDK skrev:Det er normalt at klimaanlæget starter ca 50 minutter efter at bilen er parkeret, og kører i ca 7 minutter.
Det er beskrevet i instruktionsbogen

michaels skrev:Jeg synes jeg kan genkende sådan nogenlunde hvad du beskriver. Jeg haren 2.4T fra 01.
Jeg tænker det giver mening med varmen, da det jo er bil konstrueret til at køre i det kolde nord
Jeg skal for øvrigt ikke køre særligt langt (ca. 2 km.), før termometer viser de 90 grader, med mindre det er frostvejr.

Charli Lund skrev:nu har jeg lige prøvet at tjekke om min er varm efter den har stået i halvanden time og det er den. jeg har et inforød termometer og det måler 60 grader i motor rummet.

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 0 gæster