Den begynder at nykke eller komme med korte ryk meget uregelmæssigt indtil motoren har taget rigtig fat ved ca. 3500 omdr.
Jeg har nu snart fået så mange gode råd hvad det kan være at jeg stort set lige så godt kan skifte hele bilen, hvis jeg skal skifte alt det de tror. Der er talt om en defekt vastegate( tror jeg nu ikke) knastakselsensor, bankesensor, lambda sonder samt styremodul.
Der hvor jeg bliver rigtig forvirret er at det rent faktisk næsten forsvinder helt, når bilen har været på motorvejen og er luftet godt igennem. Så kører min kone i den i ca 1 mdr ( hjemmepleje) og så er det der igen.
Test på rullefelt viser ingen fejl altså ingen hak i effektkurven eller moment. der er ligeledes heller ingen fejlvisning på det tilsluttede måleudstyr. Den yder dog kun 181 hk hvilket er ca. 10hk for lidt i forhold til andre t4.
Turboen levere hele 1,2 bar ved testen hvilket jeg synes er meget når den gerne skulle ligge omkring 0,9bar
Spedometeret ligger på præcis 235 km/t når det går ligeud, hvilket efter min mening er lige i underkanten igen.
Jeg ved godt, at der nok ikke er noget entydigt svar på spørgsmålet, men skulle der falde nogle guldkorn, er det i hvert fald bedre, end at køre den på værksted, hvor de starter fra en ende af og kun stopper, når min pung er tom